"Ens trobem en una societat en la qual en general, a les persones grans i dependents se les veu de manera pejorativa, com un cost o una despesa i això fa que no els atenguem prou, i fins i tot siguem negligents".
La doctora opina que moltes de les nostres institucions anteposen "l'eficàcia i eficiència de la institució" al benestar de la persona atesa. "Arriba un moment que els equips no es donen compte, i no empatitzen amb la persona a la qual estan cuidant".
I per apatia, la societat no es qüestiona aquest model. Així que els professionals estan formats en aspectes tècnics i no emocionals. Com diu Urrutia, "el dèficit no el té el pacient, són els equips i les institucions"
---------------------------------------------------------------
Atados a su dependencia
“Nos encontramos en una sociedad en la que en general, a las personas mayores y dependientes se las ve de manera peyorativa, como un coste o un gasto y esto hace que no les atendamos suficientemente, e incluso seamos negligentes".La doctora opina que muchas de nuestras instituciones anteponen "la eficacia y eficiencia de la institución" al bienestar de la persona atendida. "Llega un momento que los equipos no se dan cuenta, y no empatizan con la persona a la que están cuidando”.
Y por apatía, la sociedad no se cuestiona ese modelo. Así que los profesionales están formados en aspectos técnicos y no emocionales. Como dice Urrutia, "el déficit no lo tiene el paciente, son los equipos y las instituciones”
http://elpais.com/elpais/2016/04/19/planeta_futuro/1461074431_957731.html